Uvođenje tehnologija Industrije 4.0 donelo je fundamentalne promene u načinu poslovanja, postavljajući nove standarde i izazove pred kompanije. Sposobnost prilagođavanja personalizovanim zahtevima potrošača postala je ključna za opstanak na tržištu. Međutim, usvajanje novih poslovnih trendova zahteva duboke transformacije, visok nivo rizika i značajne investicije koje ne mogu biti realizovane samostalno.1 Neophodna je integracija svih učesnika u lancu snabdevanja.
Transport igra ključnu ulogu u svim procesima, od proizvodnje do isporuke krajnim potrošačima i povraćajima. Koordinacija između svih ovih elemenata postaje ključna za postizanje maksimalnih rezultata. Transport i logistika se tako nameću kao jedan od najkritičnijih segmenata poslovanja koji zahteva pažljivo planiranje i upravljanje.
Promena u bilo kojem procesu lanca snabdevanja ima uticaj na transport i logistiku. S obzirom na to da su, pored tehnološke revolucije, svet od početka treće decenije XXI veka zadesile pandemija Covid-19, različite prirodne katastrofe širom sveta, ratovi u Istočnoj Evropi i Bliskom Istoku, svetska ekonomija je doživela veoma velike gubitke, koje nije bilo moguće pratiti, niti kontrolisati.